Identificată miercuri, în cea de-a 11-la zi a operațiunilor de căutare, coada avionului Airbus A320-200 în care se aflau 162 de persoane a fost adusă astăzi la suprafața Mării Java, cu ajutorul unor echipamente gonflabile. Anchetatorii speră ca datele stocate în cutiile negre să fie recuperate în acest fel. Semnale emise din cutiile negre ale zborului 8501 au fost recepționate vineri, susțin surse implicate în căutare, cutiile negre părând însă desprinse de coada avionului, acolo unde se spera să fie găsite.
Secțiunea de epavă a fost recuperată la o distanță de aproximativ 30 de kilometri față de locul estimat inițial al prăbușirii și la o adâncime de 30 de mteri.
Avionul a dispărut pe 28 decembrie de pe radare la scurt timp după decolarea din orașul indonezian Surabaya, cu destinația Singapore, după ce s-a confruntat cu nori foarte amenințători. Doar 48 dintre victime au fost până acum găsite.
În pofida operațiunilor de căutare de mare amploare întreprinse de Indonezia cu ajutorul altor țări precum Franța, Statele Unite și Rusia, vremea nefavorabilă a întârziat foarte mult identificarea locului exact în care se află epava și recuperarea.
Autoritățile indoneziene suspectează Air Asia Indonesia, filiala companiei malaysiene AirAsia, că a folosit un culoar de zbor fără autorizație. Companiei i s-a suspendat săptămâna trecută autorizația de a folosi culoarul Surabaya-Singapore până la încheierea anchetei.